piątek, 28 grudnia 2012

patenty

Jako dwójka kompletnych laików, w trakcie samodzielnego wykończania naszego domu, powstało sporo patentów ;) Niektóre z konieczności, niektóre po to by wykorzystać jakieś śmieciowe detale. Dziś dwa z nich.
Patent łazienkowy:
po tym jak wykafelkowaliśmy prysznic co mało nie skończyło się rozwodem, zamontowaliśmy brodzik i uszczelniliśmy go silikonem, przez jakiś czas branie prysznica i tak było wyczynem (ryzyko zachlapania zwykłej, drewnianej podłogi). Od jakiegoś miesiąca możemy kąpać się swobodnie, bo mamy zasłonkę!
Marzyła mi się przegroda ze szkła zbrojonego, ale cena...
Szukaliśmy więc drążka do zasłonki, ale nic ciekawego nie było, ani w naszym rozmiarze (wymiar brodzika: 100 x 90cm). Znaleźliśmy tylko jakieś plastikowe rurki pokryte farbą  (a tego nie chcieliśmy), więc trwaliśmy w tym horrorze mycia ;)
Jakiś czas temu kupując karnisz do sypialni, zauważyliśmy, że są na rynku kolanka do karniszy, które powodują, że można je wyginać na różne kształty. Nasz drążek prysznicowy to więc... karnisz. Od góry podwiesiliśmy go na metalowym łańcuszku, i voila!




Drugi patent, to rolety na okna dachowe.
Nie chciałam ich zakrywać żadnymi puszkowanymi płaszczakami, chciałam, żeby było w morskim klimacie, więc kupiłam trochę materiału i uszyłam... żagle :)
Przywiązane są sznurkiem do metalowych haczyków, wyglądają nieziemsko! Aktualnie są zwinięte, ale latem zakrywają okna i wyglądają cudownie. Takie proste a taki efekt!





6 komentarzy :

  1. Niesamowici jestescie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. znalazłam Twój blog i jestem zachwycona :) pieknie sie urządzacie ! kocham te boazerie na skosach, niebieskie drzwi, miętową szafę, tapete w kwiatki i wiele innych rzeczy z Waszego domu :)
    świetny patent na dachowe okna, szukam własnie pomysłu na moje :)
    na dole tez masz haczyki do których je przywiązujesz po rozwinięciu ?
    ja myslałam o dwóch lekkich karniszach nad i pod oknem i luźno udrapowanej firanie zawieszonej tunelowo na drązkach ale to w sypialni a u syna to taki żagiel byłby idealny :)
    pozdrawiam
    ewka

    OdpowiedzUsuń
  3. Patenty przydatne i orginalne. A ta biel w całym domu jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej!
    Wiem, że to stary post, ale skąd jest ten prysznic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, prysznic kupiliśmy w Castoramie, pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękujemy za wiadomość. Postaramy odpowiedzieć na nią tak szybko, jak będzie to możliwe. Ola i Marcin

Popularne posty