gdzie jest ciasto?

Ciągle jeszcze zastanawiam się nad dalszym losem tego bloga, choć po pięciu komentarzach (za które bardzo dziękuję bo niesamowicie mnie dowartościowały) skłaniam się raczej ku temu, żeby jednak nie przestawać pisać.
Kto wie, może mogłoby to być coś na kształt pamiętnika naszej rodziny, dla przyszłych pokoleń? ;) [pamiętacie jeszcze coś takiego jak pamiętniki? Ja zapisałam od 1991 roku chyba szesnaście zeszytów, to były czasy!].
Przygotowuję jeszcze post na temat elewacji, bo (hurra) jakieś cztery tygodnie temu, została w końcu pomalowana, co mnie niezmiernie cieszy, bo wreszcie zrobimy taras! Mam już kilka zdjęć, ale chyba pójdą do poprawki, o tym jednak za jakiś czas.
Dziś, żeby nie być gołosłowną, podam Wam super szybki i prosty przepis na ciasto, które jest przepyszne i pochodzi z książki o której pisałam wcześniej. Ciasto jest bardzo maślane, zrobiłam je już chyba z dziesięć razy, za każdym wychodzi idealne. Zaryzykuję, że upiecze je rozgarnięty trzylatek, z niewielką pomocą mamy :)

A co nam do niego potrzeba?

300 g mąki
250 g brązowego cukru (daję zwykły)
80 g rozpuszczonego masła
(przestudzonego)
4 duże jajka
skórka otarta z 1 cytryny (pomijam)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
garść lub dwie owoców 
(malin, jagód, porzeczek, śliwek itd.)


Jajka ucieram z cukrem (tak ok 5-7 minut, na najwyższych obrotach miksera), potem dodaję ostudzone masło, mąkę z proszkiem, delikatnie mieszam, wykładam na formę o średnicy 26 cm, posypuję owocami, i gotowe! Tak, prościej się chyba nie da :) Piekę ok godziny, w temperaturze 170 stopni (do suchego patyczka). Zróbcie to ciasto, jeśli nigdy nie piekłyście a gwarantuję, że Was zachwyci prostotą wykonania i smaku na najwyższym, maślanym poziomie :)

ps. ciasto ma jedną, jedyną wadę... znika za szybko :)
pozdrowienia!!!














Komentarze

  1. Polecam zrobic z brazowym cukrem, niby nic a jednak! Pozdrawiam,
    ps fajny niepretensjonalny blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, no to następnym razem muszę spróbować :) Pozdrowienia!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty